Nien-Aussie.reismee.nl

Dutch Pancakes met feestjes en walvissen :)

Hellooo!

‘’Zeggeeeh Nien, wanneer komt er weer een nieuwe blog online?’', hoorde ik iemand van de week zeggen! Ohja, helemaal vergeten. Dus bij deze weer even een update, here we go!

Op de een of andere manier lijd ik aan geheugenverlies. Elke keer als ik begin met schrijven moet ik echt goed nadenken wat ik allemaal beleefd heb. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar meer omdat mijn Australische leven normaal is geworden. Voor zover dat kan dan. Dit is gewoon mijn leven nu. Ik heb veel leuke vrienden gemaakt, ik ben nog steeds een toerist die elk plekje van Aussie wil bekijken en mijn werk doe ik nog steeds met plezier! Goed teken dus.

Maar dit heeft ook zijn nadelen. Het ‘speciale’ is er wel af. Dit zorgt ervoor dat je wat meer gaat denken aan thuis. Aan mijn gezinnetje, mijn vrienden, ik mis mijn eigen kamer en het normale Nederlandse leven. Afgelopen week was het even lastig. Ik deed gewoon mijn werk en had lol met de drieling, maar toch waren mijn gedachten ergens anders. Gelukkig heb ik een super weekend in het vooruitzicht!

Maar eerst terug naar wat ik gedaan heb. Zaterdag 3 juni had ik weer met Ilse afgesproken. Het was voor het eerst na een lange tijd een regenachtige dag. We hebben lekker geluncht en hebben wat geshopt, maar al snel waren we het zat en hebben we nog lekker in een café gezeten. Prima dagje, erg gezellig.

2 weken terug was ik hier dus alweer 3 maanden en ik vond dat dit gevierd moest worden! Ik had aan de familie voorgesteld om op zondag pannenkoeken te bakken! Dat vonden ze een super idee, en hmmm wat waren ze lekker! Dutch pancakes met Nutella, aardbeien en slagroom! Heeerlijk! De kids vonden het heel lekker, was echt een leuke avond. Het voelde echt even als thuis.. Ik zal de foto op mijn blog zetten.

Het hele gezin was weer op het goede been, iedereen was uit de ziekenboeg! Dat was het moment waarop mijn lichaam begon te protesteren. Ik kreeg de griep ook te pakken. Gelukkig viel het mee, maar eten naar binnen krijgen was een probleempje. Elke keer nadat ik gegeten had, voelde ik mij beroerd. Dus dat was niet prettig. Maar gelukkig ben ik weer helemaal beter.

Donderdag 8 juni was dan ein-de-lijk tijd voor een supertof feestje van de dansschool. Vol met Panadol (paracetamol soort van) kon ik gelukkig naar het feest. En wauw wat heb ik daarvan genoten. We gingen in een partybus naar Vivid in the city. Nou dat was me een partybus. Licht overal, super toffe muziek en een paal waar iedereen natuurlijk gebruik van moést maken, haha. Je werd gedwongen door de leraren haha. Het was echt heel leuk. We zijn onderweg gestopt bij een leuke bar en zijn vervolgens naar Circular Quay gegaan. Hier hebben we met een groep van 30 mensen gedanst voor het Opera House. Het was een groot feest. Super leuk. Daarna zijn we nog naar een bar geweest en was het tijd om naar huis te gaan. Een geslaagde avond. Helaas een klein probleempje. Mijn auto stond veilig geparkeerd in het winkelcentrum. Maar toen ik aankwam bij de parkeergarage, was die dicht! WHOOOPS! Dat betekende met een taxi naar huis. Juist ja Nien, lekker slim!

Na een korte nacht moest ik er om 6:15 weer uit om de kinderen klaar te maken voor school. Mijn schema is sinds kort veranderd. Op maandag en vrijdag breng ik de drieling naar de daycare. (=school voor de drieling) Ik werk dan van 6:30-8:00 en dan ben ik vrij tot 3 uur. Daarna haal ik de kinderen weer op en werk ik tot 6 uur. Ik was helemaal gesloopt. Een feestje op donderdag is niet heel slim, maar het was het waard.

Ik was moe en nog niet helemaal fit, dus heb dat weekend rustig aan gedaan. Toch stond er nog iets heel leuks op het programma: Whale watching! Tussen mei en november ongeveer kun je heel goed walvissen spotten. De walvissen komen uit Antartica. Ze trekken naar de warmere wateren op zoek naar een partner om kinderen te krijgen. Daarna zwemmen ze zuidwaarts weer naar huis. Ze zwemmen bijna helemaal rond het continent. Het schijnt een hele attractie te zijn in Aussie, dus ik kon dat natuurlijk niet missen. In een Catamaran boot ben ik met een aantal au-pairs gaan zoeken. Nou dat ritje met de boot was me wat! Het ging behoorlijk hard en je moest je goed vasthouden. Tot slot hebben we bijna een uur naar water zitten kijken. Maar we hebben ze gezien hoor! Het was niet super dichtbij, maar het was wel indrukwekkend. Je zag eerst het water spuien en daarna zag je echt een joekel van een walvis. Het was leuk om te zien maar uiteindelijk was het niet super geweldig meer. Tot slot ben ik met een kleiner groepje Au-pairs naar Darling Harbour gegaan om nog wat te drinken. Geslaagde dag!

Zondag was ik er even helemaal klaar mee. Ik werd na een lange nacht in een slechte bui wakker. Ik heb de hele dag in mijn bed gelegen en heb films gekeken. Echt even een luie dag. Ik besloot om Finding Nemo te gaan kijken. Jaja, ik ben nog steeds fan van Disney, loll! De laatste keer dat ik die film keek, was met de CJV. Nemo was natuurlijk in Sydney beland. Toen ik die film keek met de groep, kon ik alleen nog maar dromen over deze prachtige stad. Maar toen ik hem die zondag nog een keer keek maakte mijn hart een sprongetje. Ik kon precies aanwijzen waar alles was in de film en het is echt goed nagemaakt. Was leuk om te zien.

Op dit moment is het bij mij nu vrijdag. Werkweek zit er alweer bijna op en het weekend staat half voor de deur. Vanavond een lekkere avond op de bank en dan begint zaterdag een top dag! Ik heb eerst met iemand afgesproken die net aangekomen is in Sydney. Daarna ga ik met de groep van de walvissen spotten naar Darling Harbour om wat te eten en daarna ga ik weer een kroegentocht doen! En ik slaap dan weer in een hostel. En om het weekend helemaal top af te sluiten ga ik zondag op een trip naar Jervis Bay! Suuuuper veel zin in! Dus dat gaat een goed weekend worden.

Bij deze ben je weer helemaal bij! Het is best wel apart dat bij jullie de zomervakantie bijna van start gaat. Ik mis een volledige zomer en dat is raar. Ik heb zeker niet te klagen over het weer hier, alhoewel je goed merkt dat het kouder geworden is. Maar het zonnetje schijnt nog regelmatig, dus dat scheelt een hoop.

Liefs Nien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active