Nien-Aussie.reismee.nl

Het sprookje & de zieke snotneuzen.

Whoohooo, ik heb een hele gave mededeling! 2 eigenlijk zit ik mij nu te bedenken. Ik zal maar beginnen met nummer 1.

Deze week ben ik al 3 maanden een au-pair! Ik geloof het nog steeds niet. De tijd gaat supersnel. Volgens mij vertel ik dit elke keer, maar alsnog. Het voelt gek dat ik nu op de helft zit. Over 3 maanden komt er iemand anders om mijn werkzaamheden over te nemen. Bah, daar kan ik nog echt niet aan denken. Het liefst houd ik die lieve kids helemaal voor mezelf, maar dat gaat helaas niet. Ik kan geen jaar blijven en om eerlijk te zijn, zou ik dat ook niet willen. Als ik een jaar zou blijven, zou ik niet kunnen reizen en dat reizen is stiekem toch de reden dat ik hier ben.

En het is al helemaal raar dat mijn ‘ouders’ weer moeten gaan zoeken naar een nieuwe au-pair. Terwijl ik hier nog 3 maanden zit! Voor zover ik weet, zijn ze nog niet begonnen met zoeken. Maar ik ben stiekem wel benieuwd wat voor persoon het gaat worden. Maar dat zie ik allemaal wel.

En dan nu mededeling nummer 2! Jaja, deze mededeling maakt mij echt ontzettend blij! IK HEB NAMELIJK MIJN VAKANTIE/BACKPACKERS AVONTUUR GEBOEKT! Ik ga eindelijk de reis maken die ik zo ontzettend graag wil doen. Ik vertrek op 9 augustus en 30 augustus kom ik weer thuis. Nét voor mijn verjaardag. Mijn reis zal beginnen in Sydney, en eindigt in Cairns. Daarna vlieg ik weer terug naar Sydney. Ik zal gaan reizen met de bus en ik verblijf in hostels. Dus dat betekent dat ik de Oostkust van Australië eens onveilig ga maken! Ik ga naar Byron Bay, Brisbane, Noosa, 1770, Airlie Beach, Fraser Island, Magnetic Island, Whitsunday Island, Great Barrier Reef, Cairns, en Daintree rainforest/Cape tribulation. En dat alles in precies 21 dagen. Ik was eerst bang dat ik te weinig tijd had, maar ik kan alles zien wat ik wil zien, dus ik ben helemaal happy. Het aftellen kan beginnen…

Dan nu mijn afgelopen 2 weken. Ik moet even goed nadenken wat ik allemaal heb gedaan haha. Mijn week begon redelijk goed! Met FRISSE moed begon ik mijn week. Letterlijk. Zondag was Charlotte niet fit en maandag bleef ze dan ook thuis. Last van haar keel, lekker verkouden en vooral heerlijk snotterig. Uiteindelijk viel het hartstikke mee en kon ze dinsdag gewoon weer naar school. Helaas bleef het niet bij Charlotte, ook de drieling kreeg de verkoudheid te pakken. En als 2-jarige verkouden zijn, is dat heel irritant. De kids kunnen namelijk hun neus niet fatsoenlijk snuiten. Dus de rest van de week bestond uit snotneuzen, een heleboel tissues en snot overal. Yammmmm! Gelukkig kon ik het weekend even ontsnappen van al die vieze tissues.

Vrijdag had ik afgesproken met Iris, en 2 vrienden van haar! We hebben door Sydney gelopen (in de regen soort van) en eindigden in Darling Harbour. Één van mijn favoriete plaatsen in Sydney. Zeker tussen 4 en 7 PM: HAPPY HOUR! We besloten om cocktails met pizza te snoepen, want ’s avonds zouden we laat uit eten gaan. Was een gezellige avond. Ik heb die avond in een Duits restaurant gegeten. Toen ik de menukaart opensloeg, maakte mijn hart een sprongetje: Dutch croquetten! Zoiets haha. Ik kon het niet laten om dat te nemen als voorgerecht.

En zaterdag zou ik eigenlijk naar Sea Life gaan, maar dat heb ik verschoven naar een andere keer. Dus dat betekende een lazy Saturday! Ik ben naar de City gegaan en heb even wat geshopt en ben toen bij een reisorganisatie geweest om mijn reis te plannen. Zie hierboven haha. Daarna terug naar huis voor een avond thuis op de bank.

Zondag weer lekker uitgeslapen, en ben toen ’s middags creatief geweest. Ik heb Australië getekend met de plaatsen waar ik allemaal heen wil. En ’s avonds was het tijd voor een feestje! Mama was 22 mei jarig, en zondag kwam de hele familie om het te vieren. Dit wilde ik dus niet missen haha. Ik heb een stuk taart gekocht, en een toeter en heb ontzettend gezellig zitten kletsen met mijn familie. Het voelde echt even alsof ik gewoon thuis zat. Superleuk!

Dan deze week. Helaas waren de kinderen nog niet opgeknapt, en om het nog leuker te maken werden Mijn ‘ouders’ ook ziek. Het was dus een week met snotneuzen en de ziekenboeg. Ouders hebben gewoon gewerkt, en ’s avonds heb ik wat langer geholpen. En als kers op de taart werd Elijah ook nog serieus ziek. Op donderdagmorgen wilde hij absoluut niet eten, en dat liet ie merken ook! De hele dag was eten een probleem. Ik was kapot aan het einde van de dag.

Maar, het harde werken werd beloond, want mijn weekend was fantastisch! Afgelopen vrijdag begon namelijk Vivid! Dit is een lichtfestival. Vanaf 6 uur ’s avonds tot 11 uur ’s avonds werd Sydney verlicht. En WAUW DAT IS PRACHTIG! Ik ben met Maria naar Darling Harbour geweest en zijn daar de hele avond gebleven. We hebben een prachtige mistshow gezien met vuurwerk. Echt mooi. Daarna zijn we in een restaurant beland met Suprise Suprise: een cocktail! Haha.

Zaterdag was ook een topdag! Ik ben ’s ochtends eerst naar de City geweest om mijn reis definitief te boeken. Whoohooo! Wat een fantastisch gevoel was dat. Daarna ben ik naar mijn hostel gegaan om in te checken. Jaja, ik heb weer in een hostel geslapen….

Daarna vliegensvlug de trein gepakt naar Circular Quay, waar ik met Elske had afgesproken. We zijn naar Manly gegaan, want daar was een foodfestival! En dat was echt leuk! Overal tentjes met lekker eten en met name ook tentjes met wijn en zelfs eentje met bier! Ook was er een mini markt, dus ik kon het niet laten om even te kijken voor leuke dingetjes! Uiteindelijk, na 3 kwartier rondlopen, besloten we om nachos te eten met beef en een lekker glas wijn. Dit hebben we op het strand opgegeten. Living the good life! Daarna om 5 uur weer met de ferry naar Circular Quay. En toen hadden we geluk: het was bijna 6 uur: dat betekende weer Vivid! Ik heb toen het Opera House, en de Harbour bridge verlicht gezien! Het leek wel een sprookje, het was prachtig! Ik zal binnenkort wat foto’s op mijn blog zetten!

Zaterdagavond ben ik met Maria en een paar andere meiden een kroegentocht gaan doen door Sydney. Deze pub Crawl was echt super leuk! Gelukkig waren er leuke mensen mee, dus ik heb echt een topavond gehad. Bij elke bar (het waren er 4 in totaal) kreeg je een gratis drankje en bij eentje zelfs pizzaaa! Het was te laat om nog terug naar huis te gaan, dus vandaar mijn hostel. Dit was geen fijne nacht. Ik vond zelf dat ik super zachtjes deed. Maar andere mensen op mijn kamer waren niet helemaal zachtjes. Continu het licht aan waardoor ik wakker werd en niet zachtjes doen.. Hmm, ben benieuwd hoe dat op mijn vakantie gaat..

Zondag was een lazy Sunday, heerlijk! Ik heb echt een heerlijk weekend gehad. ’s Avonds nog even gekletst met Pap&Mam, en daarna was het tijd om te gaan slapen….

Zo! Dat was het wel weer. Ik heb meer dan genoeg verteld haha!

Liefs Nienkee

Reacties

Reacties

Samantha-Au Pair team

Zo jaloers! Dat gaat een onvergetelijke reis worden!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active