Nien-Aussie.reismee.nl

Van alles en nog wat!!

Heeee!

Muziek: check! Bed: Check! Ready to write a blog: Check! Ja hoor, daar ben ik weer met een blog over mijn super leven hier in Sydney, Australië! Als ik zo eens terugdenk aan de afgelopen weken sta ik versteld. Het gaat zo ontzettend snel voorbij. Voordat ik het weet zit ik weer gezellig thuis in Nederland.. Maar niet te snel vooruitlopen Nien, eerst je update!

Week van 2-6 Mei.

Back to normal again! En goh, wat was ik daar aan toe. Mijn 2e maand was nogal hectisch, zoals ik mijn vorige blog schreef. Ouders op vakantie, zieke kinderen en een ander ritme dan ik gewend was. Maar het waren absoluut goede leermomenten. Anyway, back to normal. Dit betekende dat ik de drieling weer helemaal voor mezelf heb. En oh, wat kan ik daar van genieten. Ze ontwikkelen ontzettend snel, dat is echt een van de mooiste dingen voor een Au- Pair. Je ziet ze elke dag groeien in hun ontwikkeling en het besef dat jij daar deel van uitmaakt, is geweldig. De meiden, maar vooral Elijah, zijn veel meer gaan praten. En dat is echt hilarisch. Ze zijn mij gewoon de hele dag aan het na-apen.. Vandaag zei Lexie tegen Elijah: (super boos) Elijah you want go gggarage? Elijah naughy boyy.. Heerlijk! Verder begrijpen ze dingen ook beter. Ik geef ze elke dag kleine taken, zoals een luier pakken, kleding opruimen of iets bij de deur brengen. In het begin moest ik dat een flink aantal keer herhalen, maar nu snappen ze wat ik van ze vraag. Nu doen ze niets liever dan mij helpen haha.

Ik heb deze week echt een heerlijke week gehad. De kids waren lief, alles verliep (ongeveer) vlekkeloos en ik genoot van mijn week. Ondertussen lekker vaak naar de dansschool voor wat afleiding en gewoon om uit huis te ontsnappen. De week vloog voorbij en toen was het alweer weekend. Vaak doe ik op vrijdag niet heel veel. Lekker uitslapen (voor zover dat kan met 5 kinderen) en op de bank Masterchef Australia kijken; mijn favoriete programma! In Nederland heb ik iets van 3 seizoenen gezien, dus om nu in Australië naar Masterchef te kijken, was wel ontzettend tof. #mooi momentje. Het is ook grappig, een aantal basisproducten, maar ook materiaal, zie ik mijn keuken ook weer voorbijkomen. Hetzelfde zout, olie etc. Hoe leuk is dat?!?

Zaterdag 6 mei heb ik iets van mijn Australian Bucket list kunnen afstrepen: ik heb voor het eerst gesurfd! Correctie: ik heb geprobeerd om te surfen, haah! Jemig, wat is dat moeilijk. Ik kon amper op mijn board blijven zitten, dus staan was al helemaal lastig. Het was wel supertof, zeker voor herhaling vatbaar. Ik wil ook nog een keer een surfkamp doen, want ik wil hoe dan ook een golf kunnen pakken waarbij ik daadwerkelijk op mijn board sta! Zondag ben ik naar Olympic Park geweest. In 2000 waren hier de Olympische spelen. Supertof om daar rond te lopen. Ik ben in het hoofdstadion geweest en heb daar een rondleiding gehad. Ook ben ik de sporthal geweest waar onder andere ook volleybal werd gespeeld. Was een leuke middag :)

Week van 7- 13 mei.

Deze week ging iets minder soepel dan de week ervoor. Ik had gewoon mijn week niet. Was de hele tijd in een slechte bui, mijn geduld was met vakantie en ik voelde mij niet fit. Vooral dat laatste was vervelend. Ik heb gewoon mijn uren gemaakt, maar ik moest er even doorheen. Gelukkig ben ik in het weekend weer aardig opgeknapt, en nu voel ik mij weer helemaal top.

Afgelopen weekend stond in het teken van geld uitgeven, haha! Afgelopen zondag was het natuurlijk Moederdag, en aangezien ik te ver weg woon om een cadeautje te brengen, wilde ik iets kleins kopen voor mijn lieve Hostmum. En mijn Hostdad was vandaag jarig, en daar hoort natuurlijk ook een cadeautje bij! Tot slot heb ik nog dansschoenen gekocht, een trip geboekt ennnn een kaartje gekocht voor een super feest van de dansschool. Ho wacht, ik ga te snel. Vrijdag ben ik wezen shoppen voor dansschoenen. Ik had van de dansschool een winkel aanbevolen gekregen en daar ben ik dan ook geslaagd. Het zijn latin schoenen (bruin) met 3 bandjes. Ze dansen heerlijk, alleen heb nu wel last van blaren.. 8 juni heb ik het feestje van de dansschool. En dat is niet zomaar een feest! Vanaf eind mei tot half juni ofzo, is het hier Vivid. Het is een heel groot lichtfestival. In deze weken zijn gebouwen helemaal verlicht. Je moet maar eens intikken op google, het is super gaaf! En op een van die locaties heb ik een dansfeestje. Suuper veel zin in! Dus dat wordt zoeken naar een (warme) jurk!

En zondag 18 juni ga ik met een groep naar Jervis Bay, een prachtig strand met veel mooie uitzichtpunten. Echt heel tof. Zo heb ik weer iets om naar uit te kijken…

Zondag was het dan Moederdag! Om 10 uur ’s ochtends begonnen we met het ontbijt. Mijn hostdad had scones gebakken, en we hadden aardbeien, bessen en natuurlijk slagroom! Yammm, dat was lekker! Vervolgens zijn we ’s middags even langs familie gegaan. En ’s avonds hebben we de dag afgesloten met ontzettend lekkere pizza. Mijn hostmum was lekker verwend, dus de dag was geslaagd!

Tot slot was (voor mij gister) mijn Hostdad jarig. Ik keek hier ontzettend naar uit, ik hou gewoon van verjaardagen haha. Ik had alleen geen idee hoe zij een verjaardag vieren, dus daar was ik wel benieuwd naar. Overdag gewoon gewerkt, en ’s middags kwam mijn hostmum thuis met taart en versieringen. Het zou een Hulk Party worden. Mijn Hostdad noemt zichzelf altijd The Hulk. Die groene held, weet je wel? En hij had voor de grap gezegd dat hij een Hulk taart wilde. Nou, die kreeg die! En we hadden bordjes met superhelden erop, servetten en een ballon! Super leuk. We hebben gezellig gegeten met elkaar en daarna sneden we de taart aan. Dit was echt een leuk momentje: Alle kinderen rondom de tafel, lichten uit, kaarsjes aan en natuurlijk Happy Birthday zingen! Was echt zo’n heerlijk familiemomentje. En die taart, goeiedag, die was lekker! Het was een chocolademousse taart met miljoenen calorieën per hap haha.

Zo, dat was het wel weer! Je bent weer helemaal bij. Mijn volgende blog gaat speciaal worden. Het is dan namelijk een feestmoment: ik ben dan al 3 maanden in Aussie. Kan je het geloven? Nee, ik niet. Het is dan al juni. Afgelopen week ben ik begonnen met het plannen van mijn trip in Augustus. Ik heb 3 weken vakantie, en ik wil dan de oostkust van Australië even onveilig maken. Ik ben nu bezig om een lijstje te maken met dingen die ik absoluut wil zien van de oostkust. Daarna wil ik mijn reis gaan plannen bij een organisatie. Dus dat gaat een super toffe reis worden..

Na mijn reis werk ik nog ongeveer een maand, en dan stop ik met werken. Dat zal eind september worden. Daarna wil ik nog verder gaan reizen, en dan zie ik het wel haha.

Liefs Nienke

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active