Nien-Aussie.reismee.nl

Pasen met verf en Trudy

Good day Mates!

Allereerst: Ik wil iedereen een fijn Pasen wensen! Het is een beetje aan de latere kant, maar bij jullie in het kikkerlandje is het vandaag nog even 2e Paasdag :) Op dit moment is het bij mij alweer maandagavond, dus Pasen is bijna tot een einde gekomen.

Ondertussen voel ik mij nu helemaal een Au Pair Expert. (Doordat ik veel ervaring heb met kinderen en dat ook kon aantonen, heeft Travel Active mij benoemd tot Au Pair Expert.) Verder niet veel bijzonders, maar deze week voelde ik mij ook echt zo. Ik had namelijk 5 kinderen om op te letten! Chloë en Charlotte hebben 2 weken vakantie, dus dat is nogal wat haha. Dat merkte ik gelijk maandagmorgen. Vol goede moed ging ik mijn week in. Maar al snel had ik een 'little argument' met Chloë. Ze wilde geen hemd aan. Aangezien het hier nu wat kouder gaat worden, vond ik dat ze een hemd aan moest doen. Nou volgens haar niet dus! Ze stormde boos naar haar kamer, en ik liep haar even later achterna om het uit te praten. Wat ik niet gezien had, was dat Chloë en Charlotte bezig waren met verven. Nou kan je het al raden? Die lieve drieling van mij dacht even: oh leuk, laat ik even wat verf op me shirt smeren en de muur ook maar eens doen!

Toen ik weer beneden kwam (met Chloë die een hemd aanhad), zag ik 3 bijna zwarte kinderen: Zucht! Ik heb alle kleding maar in de was gedaan en ben toen begonnen met alles schoonmaken. Tip: babydoekjes werken voor alles :) Op dat moment realiseerde ik mij wel dat ik goed moest opletten en consequent moest zijn. De rest van de dagen gingen eigenlijk prima. De meiden kijken veel Netflix in de speelkamer, dus ik hoef dan alleen op de drieling te letten. En als de drieling op bed ligt, kan ik wat tijd doorbrengen met Chloë en Charlotte. Mijn dagen waren vermoeiend, maar het was wel een goede week.

Ook heb ik mijn eerste dansles gehad! ‘’Nien en dansen?!?!’’ hoor ik jullie nu denken, ja ik ben begonnen met dansen. Ik merkte doordeweeks dat ik soms gek werd van alleen maar binnen zitten. Bovendien wilde ik wat aan sport doen. Toen mijn ouders hier waren, kwam ik een dansschool tegen, en toen kwam ik op het idee om te gaan dansen. Het is Ballroom & Latin! Ik heb het weleens eerder gedaan en wil graag meer leren. De les was super leuk, dus ik besloot om ermee door te gaan.

Het weekend stond natuurlijk in het teken van Pasen. Allereerst Goede Vrijdag. Eerst ben ik mee geweest naar familie van Diane. Jemig, wat is die familie groot! Haar familie is Libanees, dus ik kon heel veel nieuwe hapjes proberen. 's middags zijn we met het gezin naar de kerk geweest: mijn eerste kerk ervaring in Australië. Het gezin is Katholiek, dus het was anders dan ik gewend was, maar het was mooi om de dienst mee te maken.

Toen kwam de dag waar ik al lang naar uitkeek: Mijn trip naar Port Stephens! 3 uur richting het noorden met de bus. Om 7:00 AM moest ik al in Central zijn. Dat betekende 6:00 AM met de trein, en 5:00 AM opstaan.. Lekker vroeg dus. Maar het was fantastisch! Met 16 personen gingen we met Trudy op pad. Trudy was de naam van de bus. De reisleiders waren super Australisch, lekker hippie achtig haha. Allereerst gingen we Sandboarden. WAUW DAT IS VET! Je staat (of zit) op een smalle surfplank en dan ga je vanaf een zandheuvel naar beneden en eindig je zonder te vallen. Juist ja, zonder te vallen. Nou het is best lastig, maar het is zo gaaf! Na een tijdje kreeg ik het onder de knie, en ik kon van een grotere heuvel af. (staand!!!) De organisatie heeft mij gefilmd, dus ik zal binnenkort even mailen voor de video. Na het sandboarden gingen we met Trudy verder naar een ander strand. Daar zijn we met een boot dolfijnen gaan spotten! Wauw, heel mooi! Ik heb er denk ik een stuk of 15 gezien, super gaaf! Helaas waren ze niet zo cool als in het Dolfinarium: ze kwamen eigenlijk alleen om lucht te happen. Maar het was heel mooi.

Op een gegeven moment zwommen ze onder de boot door! Na een tijdje werd er een net naast de boot gegooid, en kon je in het water naar de dolfijnen kijken. Nou, die kans liet ik niet voorbijgaan! Super vet. Na onze tocht was het tijd voor een Aussie BBQ op het strand. Ik heb daar voor het eerst Kangaroo gegeten!! In Nederland had ik het stiekem ook al geprobeerd, maar deze was lekkerder of course haha. Tot slot hebben we een bergwandeling gemaakt. Elke keer ben ik weer verbaasd hoe mooi Aussie kan zijn. Prachtig uitzicht! Daarna nog even afkoelen in de zee en toen zijn we al vrij snel met Trudy weer naar huis gegaan. Het was een fantastische dag!

Tot slot was het Paaszondag! Die morgen ben ik alleen naar de kerk geweest, want het gezin was op zaterdag al geweest. Ik ben naar een Hillsong kerk geweest. Voor de mensen die dit niet kennen: Het is een dienst met ontzettend veel muziek en lofprijzing. En nee, het is geen kerkgebouw, maar meer een concertgebouw. Het was suuper groot, en alle stoelen waren bezet. Je zag allemaal verschillende nationaliteiten. Het was een mooie ervaring. De rest van de dag heb ik volgemaakt met familiebezoek. Erg gezellig :) Zondagavond nog even met Bas, Lianne en pap&mam wezen skypen, en toen was mijn Paasweekend om. Nu hoor ik je denken: ‘’huh is er in Aussie geen 2e Paasdag?’’Ja, die is er wel, maar ik heb gewerkt. Ik had gelukkig alleen de drieling haha. Maar ik ben wel vrij op dinsdag. :)

Komende week komt de grootste uitdaging; Diane & Andrew gaan donderdag een week op vakantie! Dit betekent dus een volle week werken, all day long! Afgelopen week heb ik natuurlijk al proefgedraaid, dus het moet goed komen! # no worries! (Ik voel mij echt een Australiër als ik dit zeg haha). Elke avond komt er familie langs om te helpen, en er blijft altijd iemand slapen. En om het allemaal in goede banen te leiden, maakt Diane een schema met alles erop en eraan. Dus ik ben dan helemaal voorbereid :)

Dit was mijn week wel weer! Ik vind het nog steeds tof om alle reacties te horen, super leuk, bedankt! Ik ga trouwens ook weer een foto album maken, dus kijk gerust :)

Dikke kus van Nien! # no worries mate!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active