Nien-Aussie.reismee.nl

Gekke dieren & mijn hostel avontuur :)

Hello!

Jeetje ik snap het niet hoor! Het lijkt wel of de tijd hier in Australië dubbel zo snel gaat. Elke keer als ik dan weer achter mijn laptop kruip om mijn blog te schrijven, is het weer een week verder. Goed teken dus! Alleen afgelopen week was nou niet echt mijn leukste week..

Na mijn heerlijke weekend met mijn ouders, kwam ik zondagavond nogal moe thuis. Opzich niet zo gek haha. Maar toen kwam mijn hostmum met slecht nieuws: Charlotte was ziek. Dat betekent dus 4 kinderen thuis, en een ander ritme. Maar toen ik maandag begon viel het best wel mee. Charlotte lag op de bank tv te kijken en de drieling vond het alleen maar gezellig haha. Ook sliep ze veel, wat het voor mij makkelijker maakte. Toch zat ik niet helemaal lekker in mijn vel. Ik vergat de normaalste dingen en mijn ritme van de dag was weg.. Charlotte knapte wel op, maar tegen de avond sloeg dat totaal om. De dokter is toen gekomen en heeft haar antibiotica gegeven.

Dinsdag was het nog leuker: Elijah was ook ziek en mijn hostdad ondertussen ook. Dus de helft van de kids waren ziek en nog steeds met 4 kids thuis. Het scheelt dat ik op dinsdag maar 4 uur werk, dus ik kon ook lekker relaxen :) Elijah knapte op, maar tijdens dinner time sloeg dit om en gooide hij zijn dinner naar buiten. Heeeel fijn! Woensdag was Charlotte goed opgeknapt, maar ze bleef voor de zekerheid nog een dag thuis. Elijah was ook weer beter, dus woensdag en donderdag gingen wel beter. Donderdag was ik zo ontzettend gesloopt, dat ik best vroeg mijn bed in lag om heerlijk Vampire Diaries te kijken. Huh Nien sinds wanneer kijk jij dat? Nou sinds mijn hostmum er helemaal verslaafd aan is. In het begin vond ik het helemaal niks, maar nu ben ik dus ook verslaafd..

Toen was het weer weekend! Tijd voor nieuwe avonturen en nieuwe plekken. Normaal gesproken slaap ik eerst op vrijdag, maar deze vrijdag moest ik er vroeg uit voor de Au Pair Meet & Greet. Het was leuk om weer nieuwe gezichten te zien :) Daarna nog even de stad in geweest en weer terug naar huis. Zaterdag begon een groot avontuur: zaterdagnacht zou ik voor het eerst in een hostel slapen. Ik had namelijk met 2 meiden afgesproken om het nachtleven van de grote stad eens onveilig te maken. Omdat het voor mij ongeveer een uur reizen is, besloot ik om een hostel te boeken.

Maar eerst ging ik op gekke dierentocht! Ik ben naar de dierentuin geweest! Het was heerlijk weer, dus dat was perfect! De dierentuin is groot, ik ben er echt lang geweest. Ik heb hier mijn eerste kangaroos gezien!!!!! Wauw dat was zo gaaf. En ja: ik heb een selfie met een kangaroo. Het is niet de mooiste selfie, maar hij telt. Ook heb ik een koala gezien (die je niet kon knuffelen) en een wombat. Haah die beesten zijn nog best groot ;p. En ik heb een python gezien! En niet een kleintje ook! Die pythons kunnen wel 10 meter lang worden

Toen ik weer terug was in Circular Quay was het ondertussen al helemaal donker. Het blijft een mooi uitzicht met alle mooie lampen op de brug en het Opera House of course. Maar wat het nog mooier maakte was de prachtige muziek van een saxofoon! De man speelde echt mooie muziek. Op dat moment miste ik mijn eigen saxofoon en had ik even een moment dat ik naar huis verlangde. Ik heb al mijn kleingeld wat ik had gegeven..

Daarna op naar de hostel. Het zag er allemaal mooi uit: alles was netjes, staff was aardig en de kamer was prima. Ik sliep op een kamer voor 4 personen. (Female only) Iedereen was weg, dus ik heb ze amper gezien. Even op mijn bed gelegen en daarna klaarmaken voor een avond uit! Het was ontzettend gezellig. Alles is wel heel duur hier, dus veel eten & drinken zit er niet in.

Na onze avond uit terug naar de hostel. Het was super stil op de kamer, alle meiden lagen al te slapen. Ik durfde geen licht aan te doen, waardoor ik niks zag. Ik ben maar meteen mijn bed in gegaan, aangezien ik verder niks zag haha. Na een korte nacht was ik om 7 uur alweer wakker. Opzich handig, want om 10 uur moest ik uitchecken...

Toen stond er een dag strand op de planning! Met de meiden van het stappen en nog iemand anders zijn we naar Palm Beach gegaan. Het was 1,5 met de bus: 3 uur vanaf huis. Toen we daar kwamen, zijn we naar de vuurtoren geweest. WAUW WAUW WAUW DAT UITZICHT WAS AMAZING! Ik zal binnenkort een foto op mijn blog zetten. Het was de lange reis en het klimmen zeker waard.

Zondagavond kwam ik redelijk laat weer thuis! Man o man, ik was echt gesloopt. Ik was ontzettend blij om mijn bed te zien, en ik lag lekker snel in bed.

Deze week en volgende week hebben de meiden hier vakantie. Dit betekent dus 5 kinderen in huis!!!! En volgende week gaan mijn hostparents op vakantie, dus dat gaat een drukke week worden. Maar wel een goede uitdaging. Toevallig ben ik dol op dit soort uitdagingen, dus ik heb er vertrouwen in!

Liefs Nienke


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active