Nien-Aussie.reismee.nl

Fireworks &Indiana Jones

Haaay allemaal,

Jaja, het is weer tijd voor een nieuwe update! Afgelopen week was apart, maar eindigde fantastisch! Mijn ouders zijn nu namelijk in Australië en een weekend Sydney kon natuurlijk niet achterblijven...

Na mijn heerlijke weekend kon ik maandag al niet meer wachten totdat het weer weekend was. Niet dat ik geen zin had in werken met de kinderen, maar gewoon om het feit dat mam & pap donderdavond zouden aankomen. Ik kon het mij nog niet voorstellen dat ze dan vrijdagmorgen voor mijn neus zouden staan.

Mijn week was prima. De kinderen waren niet overdreven vervelend en alles verliep rustig. Toch was ik af en toe een beetje slordig, ik vergat wel eens wat dingen. Zoals de was. Ik mag alleen de droger gebruiken als het regent, anders hang ik alles buiten op. Prima gedachte. Maar de waslijn hangt op een plek waar de zon niet heel lang schijnt, dus het duurt uren! Soms laat ik dan een aantal kleren hangen, en die vergeet ik dan eind van de dag binnen te halen.. En dan 's avonds als ik in bed lig, bedenk ik dat pas. En dan is het duimen dat het niet gaat regenen haha ;p

De enige dag dat echt even vervelend was, was donderdag. Ik sliep woensdagnacht heel onrustig, omdat woensdagavond mijn ouders zouden vertrekken vanaf Schiphol. En overdag checkte ik continu waar mijn ouders uithingen in de lucht en of ze misschien vertraging hadden. Ook is het donderdag tijd om de vloer te dweilen. Stomste klus van de week haha. Maar zo was ik wel even afgeleid, en stiekem was ik blij dat het snel 6 uur was! En ja hoor: om 10 uur Aussie tijd kwamen mijn ouders aan in Sydney. GROTE opluchting haha. Dat vliegen is toch altijd wel spannend.. Uiteindelijk rond 11 uur bericht gehad dat ze in hun hotelkamer zaten. Nog even kletsen en afspraken maken over het weekend, en ik ging snel slapen. Naja, slapen was wat anders haha. Ik was zo enthousiast over het weekend dat ik moeite had om in slaap te vallen!

Vrijdagmorgen: de dag waar ik al de hele week naar uitkeek! Vroeg opstaan om de trein te pakken naar Darling Harbour, om vervolgens de verkeerde kant op te lopen en te verdwalen haha. #vage navigatie. En uiteindelijk zag ik het hotel en niet veel later mama die buiten stond. Na heeeeel veeeel kussen en knuffels konden we bijkletsen in het hotel van mijn ouders. Heerlijk om ze weer te zien, maar apart dat ze nu daadwerkelijk in 'Mijn' stad zijn. Zo voelt Sydney toch wel een beetje voor mij.

We hadden heerlijk weer, dus op naar de Harbour Bridge en Opera House, en ondertussen bijkletsen natuurlijk! Voor lunch zijn we naar een foodmarket geweest bij The Rocks. Heel grappig was dat :) Daarna zijn we de Harbour Bridge over gewandeld. WAUW dat uitzicht is PRACHTIG! We zijn er helemaal overheen gelopen en in een toren geweest met heel mooi uitzicht op het water en het Opera House. Daarna met de ferry terug naar Circular Quay voor een bezoekje aan het Opera House en the Royal Botanic Garden. Het enige vervelende was dat we geen zonnebrand hadden.. En het was onverwacht toch nog erg warm haha. Dus ik heb nu lekker een rood kleurtje, oeps! 's avonds zijn we gaan eten in Darling Harbour! Erg gezellig en erg lekker! Ik had Barramundi op, Australische vis. Daarna ben ik snel met de trein naar huis gegaan omdat het ineens best laat was geworden haha.

Zaterdagmorgen waren mijn ouders welkom bij mij thuis! Ik kon even lekker uitslapen (lichtelijk) en om 10 uur haalde ik hen op van het station. Het was een gezellige morgen. Mijn ouders hebben kennis gemaakt met alle kinderen en ik heb ze een rondleiding gegeven. Daarna zijn we met de trein vertrokken naar Bondi Junction, voor een prachtige wandeling last hele mooie stranden. Voor degene die Bondi Beach niet kennen: het is één van de bekendste stranden van Aussie. Heel mooi en ruim. We hebben vanaf daar 6 km gewandeld: van Bondi naar Clovelly beach. We dachten dat het 4 km was, dus het einde was een beetje vermoeiend. Maar 100 % de moeite waard, want was het toch mooi! Prachtige stranden, mooie uitzichten met allemaal goede (en lachwekkende minder goede) surfers. Daarna terug naar Circular Quay om daar vervolgens Fish & Chips te eten. Het was al wat laat in de avond en alles was al donker. Een goed moment dus om een foto te maken bij nachtlicht van het Opera House en de Harbour Bridge. Wauw, dat was indrukwekkend.... Love it.

Uiteindelijk hebben we de avond letterlijk knallend afgesloten. We zijn met de ferry van Circular Quay naar Darling Harbour gegaan. Toen we net onder de Harbour Bridge kwamen, zagen we echt heel mooi vuurwerk bij Luna Park. Wauw wauw wauw. Ik kan er niks anders van maken, ,maar WAUW dat was mooi. Daarna heeft papa mij weer op de trein gezet naar huis. Alweer een dag van vroeg opstaan en laat naar bed.

Op zondag zijn we naar de Blue Mountains gegaan, een plek die al lang hoog op mijn lijstje staat. Het was alleen wel 2 uur met de trein, die ook nog eens 1x per uur vertrok. Dus ik heb als James Bond de trein gehaald haha. Rond 12 uur waren we in Katoomba. Vanaf daar heb je heel mooi uitzicht op de 'Three sisters'. En vanaf daar zijn we naar Scenic Park geweest, waar je met 3 treintjes een deel van de Blue Mountains kan zien. De eerste trein was hilarisch: we gingen in een treintje dat 52 graden naar beneden ging..... Maar om de lol erin te houden, speelden ze het liedje af van Indiana Jones haaha. Geniaal. We hebben een mooie wandeling gemaakt in een dal van de Blue Mountains en zijn vervolgens met een ander treintje weer omhoog gegaan. Tot slot, ja treintjes genoeg vandaag, nog een trein gepakt waarvan je de Blue Mountains van boven kan bekijken. Ook heeel mooi! 's avonds terug in Sydney hebben we de avond afgesloten bij de pizzeria.

Toen kwam het moment waar ik echt geen zin in had: afscheid nemen. Aan de ene kant was het goed zo. We hebben een prachtig geweldig gezellig weekend gehad, dus in die zin was het minder erg om afscheid te nemen. Aan de andere kant had ik nog niet genoeg gehad van mijn mini vakantie, dus het was balen dat het al voorbij was. Eenmaal thuis was de bank het enige wat ik nog kon zien haha.

Nu terugkijkend op deze blog, denk ik dat ik aardig wat verteld heb haha! See you!

Liefs Nien


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active