Nien-Aussie.reismee.nl

Helloooo from the other sidee!

Good day Mate!

Zo! Ik ben er. Ik ben eindelijk in Australië. En wat is het gaaf om hier te zijn! Ik was zo opgelucht toen ik geland was in Sydney.. Maandag 27 februari was het dan zover: mijn reis ging beginnen! Chloë bleef van zondag op maandag bij mij slapen. Dat vond ik echt heel fijn. De laatste dingen in de koffer doen en ik was klaar om te gaan. Uiteindelijk had ik 22,5 kg mee in mijn ruimbagage. Om half 12 kwam Murillo en om 12 uur zijn we richting Schiphol gereden. Op Schiphol ben ik wel weer ontzettend verrast: stonden daar ineens Nynke, Kristel en Daniëlle met een spandoek in hun handen! Echt zo gaaf en super lief <3 We hebben met elkaar wat gedronken en om half 3 was het toch echt tijd om afscheid te nemen. Dat was heel moeilijk. Ik durfde gewoon niet meer achterom te kijken. Nog één keer keek ik om en ik zag iedereen daar staan. De tranen kwamen nog een keer en daarna waren ze weg. Slik.

Met 20 minuten vertraging verliet ik Nederland. Om 5 uur Engelse tijd kwam ik aan. Prima vlucht. Daarna kwam het lange wachten. Ik heb mij echt rot gezocht naar een Mac of een Burger King. Nou die hadden ze dus niet. Ze hebben alle dure kledingmerken, maar geen Mac haha.

Om 21:45 Engelse tijd stapte ik in het vliegtuig naar Singapore. Het eerste deel van mijn reis was verschrikkelijk. Ik kon niet slapen, iedereen was druk in gesprek en mijn stoel zat niet lekker. Gelukkig heb ik na Singapore veel geslapen, ook nog eens op de Australische tijd. Daar was het ondertussen nacht. Om 6:45 Aussie tijd kwam ik dan in Sydney aan. WAUW IK BEN IN SYDNEY! Ik was zo opgelucht! Maar nog 1 hindernis te gaan: de Australische douane... Nou hier komt het: het verliep vlekkeloos. Er is niet in mijn koffer gekeken, niemand wilde me fouilleren en het ging super snel. De grotere uitdaging bleek uiteindelijk het zoeken van mijn hostdad. Bleek later dat ik het verkeerde nummer had. Juist ja, heel slim Nien ;)

Ook dit ga je niet geloven: het regende. En niet zo'n beetje ook. Maar het was wel super warm... Na een uur in de auto (#bedankt file) kwam ik dan 'thuis'. De drieling keek mij echt raar aan en waren super verlegen. Maar wel heel schattig! De oudere kinderen zijn ook heel lief. De Au pair was erg aardig en ik ben de dag aardig doorgekomen, ondanks de jetlag.

Vrijdag ben ik naar een Au pair meeting geweest van Smartaupairs. (de organisatie in Aussie). Het was best leuk! Daarna ben ik met Theresa, de huidige au pair naar Parametta geweest. Een voorstad van Sydney. Hier heb ik een nieuwe adapter gekocht, want ik kocht in Nederland de verkeerde. Ook probeerden we een bankrekening te openen, maar dat lukte niet. Zaterdag ben ik met de hostdad alle andere zaken gaan regelen. Ik heb nu een nieuw nummer en een eigen bankrekening. Ook moet ik een soort van VOG hebben, maar dat is niet gelukt.

Zondag (vandaag) heb ik echt een topdag gehad. Ik ben met de oudste 2 meisjes naar Luna Park geweest, IN HARTJE SYDNEY!! We gingen met de ferry, en ik kon de Harbour Bridge & Opera House zien!!!!! WAUW! Dat was zooo gaaf! Ik voelde mij zo gelukkig op dat moment. Luna park was ook ontzettend leuk met de kids. Ik heb nu wel overal blauwe plekken haah!

Morgen begint dan mijn eerste werkdag! Ik ben super zenuwachtig, maar ik heb er vertrouwen in. Ik werk ongeveer 30 uur in de week. Ik pas vooral op de drieling. Die zijn de hele week thuis, behalve op vrijdag. Dan gaan ze naar de kinderopvang. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Maar ik houd jullie op de hoogte.

En ohja: super dankjewel voor alle lieve berichtjes tot nu toe! Vond ik echt heel tof!

Liefs Nien

Reacties

Reacties

Petra

Jeetje wat een reis Nienke. Super dat je dat helemaal alleen voor elkaar hebt gekregen. Veel plezier verder. Xxx.

Janette

Een hele onderneming; de reis naar Australië!
Fijn dat je goed bent aangekomen en de eerste indrukken positief zijn.
Veel succes en plezier!

edine

Hee Nienke, heel leuk om je blogs te lezen! Tot nu ziet het er goed uit he? Leuk hoor!! Ik zal de kids af en toe ook eens mee laten lezen. Groetjes uit Nederland (waar het vandaag haast lente was!)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active