Nien-Aussie.reismee.nl

Mijn laatste week in Nederland....

Hoi allemaal,

NOG MAAR 2 DAGEN EN DAN IS HET ZOVER! Over 2 dagen is het 27 februari 2017. Een datum waar ik al maanden naar uitkijk, en nu is mijn laatste weekend in Nederland aangebroken. Afgelopen week stond in het teken van afscheid nemen, en dat heb ik ook zeker gedaan.

In mijn laatste blog had ik het over mijn afscheidsfeestje op 25 februari. Dat zou dus dit weekend zijn. Voel je hem al aankomen? Dat feestje de 25e is er nooit geweest. Mijn lieve gezin en mijn beste vrienden hadden een surpriseparty georganiseerd! WAUW, dat zag ik echt niet aankomen. Al weken geleden waren de voorbereidingen al in volle gang: zonder dat ik maar iets door heb gehad.

Chloë vroeg mij of ik het leuk vond om zaterdag 18 februari uit eten te gaan. Nou, daar ben ik altijd wel voor in. Chloo had gereserveerd om 18:30, wat later 18:00 uur werd. Helemaal prima. We hebben ons volgegeten met Griekse gerechten, en ik vroeg me af wat we nog meer konden doen. Chloo zei dat ze een berichtje van mama had gekregen dat we even thuis moesten komen voor iets. Heel vreemd, maar we gingen maar richting mijn huis. En ja hoor: als eerst zie ik de vlaggetjes in de huiskamer door de gordijnen heen. Uhmm, vast al voor zondag. En ik doe de deur open en ik sta versteld: staan daar al mijn vrienden, netjes op een rij, SURPRISE te roepen! Vrienden uit Woerden (en omstreken) waren er, en zelfs vrienden van Onderwijsassistent en de Pabo. Super leuk!!!

Maar liefst een uur lang was ik helemaal verbaasd dat m'n vrienden en gezin dit voor mij hadden georganiseerd. En wat was het een leuk feestje. Ik heb allemaal super lieve cadeautjes gekregen, de hele kast in de kamer stond vol. Mijn ouders hadden tompouce geregeld met plaatjes van Australië, overal vlaggetjes waar iedereen met krijt iets op heeft gezet, én ze hadden zelfs speciale Australische wijn haha. Kortom: het was een top avond.

Zondag en maandag ging het feest gewoon door, want mijn familie kwam toen op bezoek. (Dit wist ik wel) Zondag was Friesland gezellig bij ons, en maandag kwam familie uit Kampen. Beide dagen waren erg gezellig. Het voelt toch raar dat ik hen 7 maanden niet ga zien. Natuurlijk wel via skype, maar dat is toch anders.

De rest van de week was iets rustiger, maar stond nog steeds in het teken van afscheid. Dinsdag heb ik mij ontzettend verveeld haha. Maar 's avonds heb ik wel erg lekker en gezellig gegeten bij vrienden van mijn ouders. Woensdag en donderdag nam ik afscheid van mijn oppasgezinnen. Stiekem ga ik die kids wel missen hoor, haha! Tot slot kwamen vrijdag (gisteren) mijn opa & oma langs. Ik ben er toen met papa heen gereden en hebben we ze opgehaald. Kon ik toch weer even (rechts) rijden in de auto.

Vandaag is dan echt een wonder gebeurt: ALLES PAST IN MIJN KOFFER! Ik heb in totaal 1 koffer en 2 tassen, waarvan 1 laptoptas. Mijn koffer weegt 21,3 kg van de maximale 23 kg. Dus dat komt wel goed.

Dus, dit is hem dan. Mijn laatste blog vanuit Nederland. Maandag vertrek ik om 16:10 uur naar Londen, om 's avonds door naar Sydney te vliegen. Ik vlieg met BA0015 vanaf Londen, mocht je het willen weten :) Woensdagmorgen (Aussie tijd) kom ik om 6:45 uur aan. Dat is voor jullie dinsdagavond 20:45 uur.

Liefs Nien



Reacties

Reacties

Janette

Leuk om je verhalen te lezen, Nienke! Zo kunnen we op afstand jouw belevenissen volgen.
Zal morgen een gek dagje zijn; zo vlak voor je vertrek...
We wensen je een goede reis en hopen dat alles goed mag gaan.
Veel succes en de groetjes van ons vijven!

Arja

Nienke,
Heel veel plezier in Australië!

Marjolijn Klarenbeek

Hee Nienke,
Eindelijk is het zover, gaaf zeg! Ontzettend veel plezier en ik blijf je zeker volgen! ;-)

Marlies F.

Dat oppasgezin daar boft maar met jou! Ik weet een ander oppasgezin dat jou behoorlijk zal gaan missen! Zo leuk dat je de kleinste man nog hebt kunnen knuffelen! Het ga je goed daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active