Nien-Aussie.reismee.nl

Kangaroos en Blue Mountains!

Hello!

Daar ben ik weer, na 2 drukke, maar superleuke weken! Mijn weekenden zijn gewoon nooit saai, en nog steeds ben ik dol op de kinderen en het werk wat elke dag doe. Hé Nien, wat een verassing! Maar ik zal je even op de hoogte brengen, let’s go!

Goed, waar was ik gebleven. Ik eindigde op 18 juli, de verjaardag van papa! De rest van de week verliep prima. Ik keek weer ontzettend uit naar het weekend. Er stond namelijk weer een nieuwe trip gepland: Kangaroo Valley!

Maar eerst de zaterdag. Die dag ging ik weer de echte toerist uithangen. Opnieuw een hostel geboekt, want ’s avonds had ik een verjaardag, en om dat te vieren zijn we gezellig uit geweest! Maar de meest belangrijke reden was dat ik op zondagmorgen om 7 uur bij de bus moest zijn voor Kangaroo Valley.

Ik checkte in bij een nieuw hostel, en ben daarna naar de Sydney Tower/Westfield tower geweest. De toren is 309 meter hoog. Dus je hebt echt een goed uitzicht over de hele stad! Met een lift waar je oren pijn van deden, ging je in zo’n 45 seconden omhoog. En dan heb je een groot rond dek waar je echt alles kan zien! En ik had super geluk, die dag scheen de zon, het was super helder en het was niet eens superdruk. Echt gaaf om te zien. Na honderden foto’s/selfies later ben ik weer met die leuke lift naar beneden gegaan.

Daarna meteen door naar Darling Harbour, waar ik onderweg natuurlijk weer moest verdwalen. Ik heb een heleboel geleerd van mijn tijd in Sydney tot nu toe, maar mijn richtingsgevoel is nog steeds niet op orde. Uiteindelijk toch nog optijd aangekomen om samen met Kim naar Wildlife te gaan. Naja, dat stelde eigenlijk niet veel voor. Het was leuk om de Kangaroos te zien, de koala’s en de reuzenslangen, maar als je al een keer in een 10x zo grote dierentuin bent geweest, valt Wildlife dan een beetje tegen. Maar Kim en ik hadden weer de grootste lol, haha! Om een uur of 5 hadden Kim en ik zin in een ijsje, dus met een ijsje in onze hand, zijn we naar ons hostel gelopen om om te kleden..

’s avonds dus de verjaardag van Petra, we hebben (zoals gewoonlijk) weer een leuke avond gehad. Uiteindelijk was het niet eens zo laat geworden, zodat Kim en ik nog wat uurtjes konden slapen.

En toen: Kangaroo Valley! Nou, hier komt de grap: er was geen Kangaroo te bekennen, hahah! Hmm, beetje jammer! Maar de dag was echt eentje om te onthouden, want Kangaroo valley: wat ben je toch mooi! Kangaroo Valley ligt ten zuiden van Sydney, ongeveer 2,5 uur reizen met de bus. Om 10 uur ’s ochtends stond er gelijk al een kanotocht op het programma! Gelukkig waren het allemaal dubbele kano’s, anders had ik gegarandeerd in het water gelegen! Samen met Kim (en de rest van de groep of course) hebben we echt een prachtige kanotocht gemaakt. Midden in de natuur, tussen de bomen met de strakblauwe lucht. Geen auto die je hoort, er was verder geen toerist te bekennen. Het enige wat je hoorde waren de vogels. In het begin moesten we even inkomen, maar uiteindelijk waren Kim en ik een topteam! Halverwege de tocht lagen we zelfs helemaal aan kop, met een fink gat achter ons! Na de kanotocht hebben we heerlijk geluncht met de groep, en heb ik mijn eerste Wombat in het wild gezien! Die beesten zijn echt niet klein hoor! Na een aantal foto’s gemaakt te hebben, zijn we weer in de bus gestapt om verderop een supermooie (en vermoeiende) wandeling bergopwaarts te maken. Maar het uitzicht was absoluut de moeite waard!

Tot slot zijn we nog naar Kima Blowhole geweest, die megagrote geiser, weet je nog? Dit keer zijn we ook in het dorpje Kiama geweest, wat eigenlijk niet veel voorstelde. Maarrrr, ze hadden wel erg lekker ijs en chocolade koekjes…….

Uiteindelijk waren we rond half 8 weer in Sydney beland. Ik was compleet gesloopt haha. Ik kon mijn armen amper optillen en mijn benen voelden als lood! Ik kan ik ieder geval zeggen dat als ik thuiskom, mijn conditie weer helemaal up to date is, haha! Kortom: weer een fantastisch weekend! De werkweek was verder prima. Toch was het wel druk. Iedereen is namelijk druk bezig met de voorbereidingen voor de vakanties! En ja, ik zeg het in meervoud, want mijn vakantie komt er ook aan!!!!

Vorige week dinsdag ben ik samen met mijn hostmum en de drieling naar de huisarts geweest om de kids in te enten voor de vakantie. PFOEEEE, dat is vermoeiend! Wat een ervaring, haha! We verlieten het huis om half 12 om eerst naar het medisch centrum te gaan om een recept te halen. Dat duurde nogal lang, maar het lukte ons aardig om de kids bezig te houden. Daarna moesten we weer 20 minuten in de auto zitten om de prikken te halen. Nou, toen begon het! De kids hadden het gehad en hadden trek. Na een stop bij Maccers (Macdonalds) was ik bezig om ze nuggets te geven terwijl we aan het rijden waren. Nu heb ik erg lange benen, dus dat verliep niet helemaal soepel. Uiteindelijk waren we er dan, en kon mijn hostmum de auto uit. In die tijd kon ik de kinderen normaal eten geven, haha! Vervolgens weer terug naar het medisch centrum. We hadden bedacht dat ik met 2 kids in de auto zou blijven, en dat Diane met nummer 3 de prik zou halen. Maar uiteindelijk vond mijn hostmum het beter om dat niet te doen. Kan je het je voorstellen: 3 rondrennende kinderen, ik 2 kids bezighouden met Peppa Pig, Blaze en Paw Patrol, en Diane met de ander om de prik te krijgen? Juist ja, wat een gedoe! Elijah ging eerst, en nadat die klaar was, begon die Angie en Lexie te beschermen tegen de prik, hij was zo lief!! Uiteindelijk ben ik met Lexie de prik gaan halen! Jeetje, dat is moeilijk om te zien! Helemaal huilen, ze wilde echt niet. Uiteindelijk is het allemaal gelukt en konden we weer naar huis. Daarna de kids meteen op bed gelegd, want het was VER over bedtijd! Maar wat een gestress, haha! Met een kind kan het al moeilijk zijn, stel je voor met 3!

De rest van de week verliep prima, met wat extra uren werken! Wat ik trouwens echt fijn vind, want ik ben op dit moment super goed aan het sparen. Niet alleen voor mijn vakantie in Augustus, maar vooral voor Oktober en November. In 5 weken wil ik zoveel mogelijk van Aussie nog zien voordat ik ergens in November naar huis vlieg! Oh, whoops! Spoiler Alert. Ik ben bezig met mijn vliegticket, die moet ik namelijk omzetten naar een andere datum! Mijn oude datum stond op 3 oktober, en ik wil dan nog niet naar huis, haha!

Maar goed nieuws: ik kan misschien met Kim reizen! We vliegen beiden met British Airways en we vliegen allebei over Singapore en Londen. Dus dat zou echt top zijn! Als dit doorgaat, kan ik je eindelijk de datum vertellen wanneer ik weer aankom in Nederland ?

Tot slot afgelopen weekend: de trip naar de Blue Mountains! Samen met Kerry, Alexa en Kim hebben we het weekend in Katoomba gezeten: midden in de Blue Mountains. Mijn vierde en laatste keer in de Blue Mountains! We hadden een eigen kamer, met een eigen badkamer + een tv! Beter kon niet! We waren allemaal nogal gesloopt van onze Nanny avonturen, dus we zijn relatief ‘vroeg’ naar bed gegaan na een avond in een café te hebben gezeten. Katoomba en omstreken is super ouderwets met weinig restaurants en cafés die open zijn, haha! Zaterdag zijn we naar Wentworth Falls geweest, en hier hebben we een prachtige wandeling gemaakt, helemaal naar beneden. En ooooh, wat is dat toch mooi! Uiteindelijk hebben we de wandeling niet eens kunnen afmaken, want het bleek achteraf wel iets té lang te zijn, en anders zouden we in het donker terug moeten. Maar het was de moeite waard! ’s Avonds zijn we nog naar Leura geweest, om het dorpJE te bekijken voor een lekker restaurant. Haah, genoeg restaurants, maar ze waren allemaal dicht of superduur! Juist ja, daar heb je wat aan… Dus wij weer terug naar Katoomba om daar wel te slagen voor een restaurant. De rest van de avond hebben we gezellig een film gekeken met wat drankjes en veel lekkers,haha!

De volgende morgen allemaal een beetje gesloopt, maar we gingen doorrr! Die dag zijn we naar de Three Sisters geweest, het meest toeristische plekje van de Blue Mountains. Daarna zijn we naar Scenic world geweest. Dit had ik al een keer gedaan met mijn ouders, maar het was superleuk om dit nog een keer te doen! We hadden weer prachtig weer, en Scenic World was leuk! Je hebt 3 soorten treinen die je naar een gebied brengt van de Blue Mountains. Super mooi!

Daarna hadden we het stiekem wel gehad en zijn we om een uur of 3 weer naar het hostel gegaan om onze spullen op te halen. Om half 5 zaten we weer in de trein naar huis! Wat was dit toch een FANTASTISCH WEEKEND! Uiteindelijk ben ik ’s avonds nog met mijn hostmum naar de Kmart geweest in onze pyjama! Haha, vraag me niet waarom :P

En nu is het nog 6 dagen voordat ik dan eindelijk mijn reis aan de oostkust kan gaan maken! WHOEHOOOO! Ik kan echt niet meer wachten. Ik ben super gesloopt van 5 maanden (jaja, 1 augustus was alweer 5 maanden!) werken met de leukste familie ever! Ben wel een klein beetje zenuwachtig. Mijn reis ziet er goed uit, maar ik weet niet hoe ik het backpackers leven ga ervaren. Ik slaap in verschillende hostels, dus ik moet echt uit mijn koffer gaan leven, elke dag nieuwe hostels en trips bevestigen en ook nog eens veel in de bus zitten! Maar ondanks al die onbekende ervaringen, kan ik echt niet wachten!

Dit betekent wel dat ik de komende tijd even geen blog kan schrijven. Ik zal uiteraard een verslag doen als ik terug ben! En jaja, als ik dan terugkom op 30 augustus, komt mijn 21e vejaardag wel echt dichtbij… 3 september kan ik dan zeggen dat ik officieel volwassen BEN. Verder zeg ik niets ;p

Liefs Nienke ?

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active