Nien-Aussie.reismee.nl

Supernanny + Grease = crazy/fun holiday!

OH YEAH! Daar ben ik eindelijk weer. En dat is soort van een opluchting. Ik heb namelijk de crazy holiday overleefd haha. Sterker nog, ik ben alweer in de week begonnen waar alles weer teruggegaan is naar normaal. Maar eerst mijn samenvatting van de laatste 3 weken.

Hunter Valley: daar was ik gebleven. Zaterdag 1 juli heb ik dan eindelijk de trip gemaakt die ik super graag wilde doen, en wat was het mooi. Hunter Valley is echt iets wat je móet doen als je in Sydney bent. Het is een wijnstreek ongeveer 3 uur rijden van Sydney af, richting het noorden.

Nu heb ik de meeste vakanties met mijn ouders doorgebracht in Frankrijk. Ik hoef je niet te vertellen dat Franse wijn erg goed op de kaart staat en ik heb dan tijdens die vakanties ook veel wijnstreken/wijnvelden/volle (of lege) flessen gezien. Dus je zou zeggen dat Hunter Valley dan eigenlijk hetzelfde is. Maar je raadt het al: dat is echt niet zo! Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet omschrijven. Het voelt veel ruimer aan, het landschap eromheen is heuvelachtig, maar niet superhoog. Zoals in Frankrijk zijn er geen historische kastelen en kleine dorpjes eromheen. Google maar eens als ik je nieuwsgierig heb gemaakt!

Maar in ieder geval, de trip was de moeite waard. Ik ben samen met Ilse geweest, dus dat is altijd gezellig. En het is echt geen grap, maar om 9:45 uur in de morgen hadden we onze eerste glas wijn al op in de bus. Naja wijn, dit was echt supermarkt wijn. Onze tourguy van die dag wilde ons eens het verschil proeven. Nou dat is niet moeilijk kan ik je vertellen. We kwamen even later aan bij de eerste wijnproeverij. Heel basic ingericht, een beetje café achtig, maar wel met een mooi gedekte tafel. Achteraf mijn favoriete proeverij. We kregen allerlei informatie over hoe je wijn drinkt, waar je op moet letten en uiteraard veel info over de streek en de smaak van de wijnen. Heel informatief. Na zo’n 8 (Hik!) verschillende wijnen geproefd te hebben, heb ik uiteindelijk 1 fles gekocht. Hij is wit, combi tussen droog en zoet, ontzettend lekker!

De tweede proeverij vond ikzelf wat minder geslaagd. Het was een prachtige omgeving, dat dan weer wel. Deze was heel modern, chique eigenlijk. Wel weer mooie wijnen geproefd. (Hik!) De laatste wijnproeverij was wel weer heel leuk. Het enige minpunt was dat alles echt snel ging. Nog voordat ik mijn eerste wijn geproefd had, kreeg je de volgende al. (Hik, Hik!) Maar het was een hele leuke vent, met flink wat humor haha.

Tot slot hebben we ook nog een bierproeverij gehad. Helaas vind ik Australisch bier ook niet lekker, maar de tour was echt leuk! We kregen een mini-rondleiding door de mini-brouwerij, met heel veel info over hoe het nu gemaakt wordt. Super interessant! En uiteraard moest ik vragen of Heineken ook bekend was, en het antwoord was: yes, of course, haha!

Na een kort bezoekje aan de chocoladefabriek, sloten we de dag af! Prachtige dag ?

En toen begon de vakantie. Ik keek er eerlijk gezegd niet echt naar uit, maar achteraf ben ik echt supertrots hoe het gegaan is. Mijn hostdad vertrok maandag naar Amerika, dus het was vrouwenpower afgelopen weken. Op maandag en vrijdag bracht ik de drieling naar de daycare, en de meiden bracht ik naar een nicht van hen. Dinsdag, woensdag en donderdag betekende dus wel dat ik ze alle 5 had, en dat is toch wel heel vermoeiend. Maar ook als mijn hostmum weer thuiskwam, hielp ik extra om de drieling op bed te leggen, alles op te ruimen en ervoor zorgen dat de meiden geen chips achterlaten in de speelkamer..

In de vakantie mogen de meiden elke avond laat naar bed en een film kijken. Vanaf dag 1 van de vakantie hoorde ik alleen maar de liedjes van Grease door de luidspreker. Heeeerlijk om de film weer te kijken, zeker met de meiden. Ik lig dubbel om al die ouderwetste grapjes waar de meiden niks van snappen, maar in return krijg ik een concert van alle Grease liedjes, gezongen door henzelf, haha!

De eerste week verliep eigenlijk best wel goed! En er was zelfs een dag waarop de hele dag vlekkeloos verliep! Ik werkte die dag al 10 uur, maar mijn hostmum moest overwerken. In 2 uur tijd moest ik de drieling eten geven, de meiden in de douche schoppen en een degelijke maaltijd laten eten + de keuken en de woonkamer schoonmaken/opruimen. En om stipt half 8 kwam mijn hostmum thuis met precies op dat moment 5 stille kinderen die de Smurfen keken, met een super opgeruimd huis. Wauw, ik was super trots op mezelf! Echt, dat was even een ‘wow’ momentje! #Nannylife.

Het weekend van 8 en 9 juli was heerlijk relaxt! Op zaterdagavond ben ik met Alexa, Petra en Kerry naar Pirates deel 5?!? Geweest. Het was een hele leuke, maar toch blijven 1,2 en 3 mijn favoriete delen. En zondag hadden we ook plannen om samen iets te gaan doen, maar uiteindelijk was iedereen gesloopt haha. Het was die dag, en eigenlijk de afgelopen weken ook, supermooi weer! Strakblauwe lucht, zonnetje erbij en een verkoelend windje! Hmmmmm!

Ik heb de middag heerlijk in de Royal Botanic Garden gelegen: mijn favoriete plekje van Sydney. Lekker muziek luisteren, een lijstje maken van alle reisplannen en heerlijk bijkomen.

Toen de tweede week. Eigenlijk verliep die ook prima. Ik merkte wel dat ik langzamerhand een beetje moe werd. Opzich niet zo heel gek haha. Gelukkig nam mijn hostmum de meiden op dinsdag mee naar de stad, zodat ik even kon ademhalen!

Chloë, mijn oudste meisje van 7!!!, heeft trouwens 2x een prijs gewonnen met dansen! Ik wil niet opscheppen(gnagna, doe het toch), maar ze heeft echt wel talent, haha! Ze won de eerste prijs in hiphop, en de derde prijs met Jazz! Ik sprong een gat in de lucht toen ik het hoorde. Is dan toch wel weer een goed voorbeeld hoe blij ik met deze familie ben. Ik voel mij echt een deel van de familie, en dat is supetof! Natuurlijk ben ik er weleens klaar mee, maar over het algemeen ben ik dol op de kinderen en mijn hostparents zijn ook leuk!

Op vrijdag, (afgelopen vrijdag als je het nog kan volgen), kon ik echt niet wachten totdat ik mijn dag zou eindigen. Ik had het echt gehad. Helemaal gesloopt van de afgelopen 2 weken, maar nogmaals: ik ben super trots. Mijn hostmum was ook heel blij met mij tijdens de vakantiestress, dus dat was ook mooi meegenomen. Na nog een dansles op vrijdagavond, kon ik daarna niet meer van de bank afkomen.

Dan tot slot dit weekend. Ik ben met Kim en Alexa naar Sea Life & Madame Toussouds dinges geweest. We hadden een 5-atracctiepas gekocht, en voor een maand lang kunnen we de 5 attracties zien met heel veel korting. Dus wij op naar Sea Life. Uiteraard moesten we even zoeken naar Dory en Nemo… Nou dat was niet moeilijk. Ze hebben geen unieke vissen uitgekozen voor de 2 films, haha! Het was superleuk. We hadden continu de slappe lach om de vissen en waren lekker vrolijk bezig. Daarna hebben we ergens geluncht, en zijn we in de namiddag naar Madame Toussouds dinges geweest. Ik weet dat je die in Amsterdam ook hebt, maar daar moet ik nog steeds een bezoekje aan gaan brengen, dus dit was nummer 1. En het is echt leuk. Superknap hoe het gemaakt is, echt heel geloofwaardig, haha!

Helaas voelde ik mij zaterdag al niet helemaal fit, opzich niet zo heel gek. Ik was echt moe. Zaterdagavond kakte ik helemaal in, en zondag heb ik dan ook het grootste deel in bed gelegen. Heb alleen maar geslapen en eten kon er niet in.

Maandag voelde ik mij nog steeds ziek, maar ben uiteindelijk wel aan het werk gegaan. Het gewone leven gaat gewoon door! #Nannylife. Gelukkig werk ik maandag niet veel uren, dus ik kon tussendoor ook nog slapen en uitrusten.

En dan is het vandaag alweer dinsdag 18 juli! #Happy birthday dad! Ik voel mij weer een stuk beter en heerlijk uitgerust, dus de rest van dagen moeten ook weer goedkomen.

Tot slot het laatste nieuws: morgen over 3 weken begint dan eindelijk mijn vakantie! Ook Au-pairs verdienen een vakantie, en ik vind dat ik die zo langzamerhand wel verdiend heb. Nu mijn laatste schoolvakantie voor de kinderen voor mijn periode voorbij is, kan ik nu uitkijken naar de mijne!

Liefs Nien

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active