Nien-Aussie.reismee.nl

Snotneusjes II met cocktails en een zonnetje

G’day Mates!

Met alweer mijn zoveelste TimTam in mijn mond, is het weer tijd om een blog te schrijven. Voordat ik deze blog schreef, heb ik 2 fotoalbums online gezet! Eentje is van het Vivid Light Festival en de andere zijn verschillende foto’s verspreid over de afgelopen 2 maanden. Wees gerust: het is mij gelukt om een selectie te maken haha.

Laat ik beginnen waar ik de vorige keer mee geëindigd ben: mijn ontzettend leuke weekend. Zaterdag kon ik heerlijk een beetje uitslapen. Naja, uitslapen met 5 spelende/schreeuwende/huilende/lachende kinderen. Dus stel je maar eens voor hoe dat voelt haha. Ik had mijn tas ingepakt voor 2 dagen want ik zou overnachten in een hostel vanwege een avond uit, maar ook omdat ik zondagmorgen op een trip zou gaan naar Jervis Bay…

Ik ben ’s middags met Kim en Inge eerst gaan inchecken in ons hostel. Daarna zijn we naar Broadway gegaan om wat te shoppen, maar uiteindelijk zijn we eerst ergens Belgische wafels op gaan eten, hmmm! Daarna zijn Kim en Inge doorgelopen naar het winkelcentrum, terwijl ik terugliep naar het station om Petra en een vriendin van haar op te halen. (Valleria) Ik heb hen even een korte rondleiding gegeven en zijn vervolgens weer naar het hostel gegaan om om te kleden. Toen begon een hele leuke avond: met 7 meiden (Kim, Inge, Petra, Valleria, Alexa, Kerry,) en ik zijn we naar ons favoriete restaurant gegaan in Darling Harbour. Met pizza en cocktails begon de avond goed. Ondertussen genoten van Vivid en om een uur of half 9 gingen we de kroegentocht doen! Al die details zal ik nu maar even laten, app me maar als je deze verhalen in geuren en kleuren wil horen, haha! We hadden echt een supergezellige avond. Om een uur of 2 waren Kim en ik in het hostel, om vervolgens weer om 6 uur op te staan om ons klaar te maken voor onze trip naar Jervis Bay. Nu hoor ik iedereen denken: Juist ja Nien, lekker slim! Maar het was de moeite waard..

Anyway, om 7 uur stonden Kim en ik klaar om te gaan. Na wat verwarring met de boeking konden we op weg, helaas zonder Kim. Zij vertrok met de bus om 7:30 AM naar Jervis Bay. Alexa, Cindy en nog iemand anders waren nog over, dus dat was ook supergezellig!

Jervis Bay: wat was je leuk! Het is 3 uur rijden richting het zuiden. We hebben een dolfijnencruise gedaan met weinig dolfijnen, we hebben een echte Australische Barbie gehad en zijn naar mooie uitzichtpunten geweest. Één van de hoogtepunten was Hyams Beach. Dit strand is één van de witste stranden van Australië. Het is heel natuurlijk, maar gewoon spierwit. Heel mooi. Hier hebben een aantal gezwommen, we hebben een halve fotoshoot gedaan met de groep en konden lekker uitrusten! Tot slot zijn we ook nog naar Blowhole geweest. Alexa en ik hadden daar echt de grootste lol. Kiama Blowhole is de grootste ter wereld! Maar Nien, wat is dat dan? Het is een rotsachtige plek waar water naar boven wordt gespoten met ontzettend veel kracht. Zie het als een vulkaanuitbarsting zonder vulkaan maar water natuurlijk!

Uiteindelijk zijn we rond half 7 weer in Sydney beland en hebben we vervolgens gewacht op Kim om nog even wat avondeten naar binnen te werken. Moe maar voldaan kwam ik weer thuis na echt een supertof weekend.

Toen begon mijn werkweek weer en die bestond uit 2 dingen: snotneuzen en tissues! Jeeeejjj, we zijn weer begonnen! Iedereen was net weer fit, toen Alexia ineens weer verkouden werd. Dankjewel Daycare! Ze kunnen er niets aan doen, maar het is wel vervelend voor ons, haha! Helemaal als de Daycare je kinderen weigert om binnen te laten. Dit is 2 keer gebeurd. Ik snap dat het vervelend is om elke keer neuzen te snuiten, maar goed, dat doe ik ook met 3 kids! Voor de rest was Lexie niet ziek: geen koorts, ze at/sliep goed en kon gewoon spelen. Toch dacht de Daycare daar anders over, en ik had geen andere keus dan oma te bellen. Gelukkig was het geen probleem en heb ik haar daarnaartoe gebracht. Vrijdag was precies hetzelfde liedje, maar dan nog iets leuker! Lexie knapte al aardig op. Nog steeds snot overal, maar ze was echt prima! Angelina daarentegen had het ook te pakken en ik ben ook weer in de tissues gedoken… Angelina moest ik sowieso naar Oma brengen, maar Lexie kon gewoon weer naar school. Maar weer mocht ze niet naar binnen. Ik heb mijn hostmom moeten bellen. Na een discussie mocht ze toch blijven! En als het erger werd, konden ze mij bellen en bracht ik haar ook naar oma. Maar wij hadden gelijk, want de Daycare had niet gebeld, dus dat was fijn. Elijah is niet verkouden, dus voor hem geen probleem! Voor de rest een prima week gehad. De kinderen waren wat ondeugender dan normaal, dus dat kostte mij heel veel geduld, haha! #Nannylife!

Afgelopen weekend was ook weer leuk! Ik was vrijdagavond echt gesloopt. Na zo’n week wat niet helemaal volgens plan liep had ik gewoon wat slaap nodig. Nou, daar zei mijn lichaam geen nee tegen. Heerlijk de morgen met mijn bed doorgebracht en om 12 uur stipt stond ik naast mijn bed. Vervolgens ben ik even naar het winkelcentrum gegaan om wat boodschappen te halen etc. Ik zou zaterdagavond heerlijk een date hebben met meneer Netflix, totdat Kim mij een berichtje stuurde! ‘’Heb je zin om mee te gaan eten in Darling Harbour met Alexia en Kerry?’’ Dat klonk als een top idee, dus mijn zaterdagavond werd een stuk leuker dan met meneer Netflix… Heerlijk gegeten in Darling Harbour, we hebben een ritje gemaakt in het reuzenrad, we hebben in een fotohokje gezeten en we hebben tot slot in Circular Quay een ijsje gegeten! Dat reuzenrad was trouwens van een Nederlands bedrijf! Super toevallig! En om het nog leuker te maken, kwam die ook nog eens uit Heerenveen, Friesland! En laat ik daar nou net familie hebben wonen die daar dichtbij woont! Nouja, zeg Nien, wat een toeval! Ja, dat vond ik nou ook. Natuurlijk moest dit fotografisch vastgelegd worden haha!

Zondag stond een middag strand op de planning! Het koelt hier nu echt af. Het is meestal rond de 18/21 graden. Het zonnetje laat zich iets minder zien, maar deze dagen zijn heerlijk! Zon scheen met een heerlijke blauwe lucht. Hierdoor voelt het voor mij echt nog niet winter. Genieten dus! We zijn met de Cocktail ladies (Cindy, Kerry, Alexa, Petra, Kim en ik) heerlijk gaan picknicken in Watsons Bay. We hadden in de morgen al boodschappen gehaald en konden dat heerlijk in het park opeten. Natuurlijk was er super veel over, dus dat hebben we verdeeld. Lucky me: ik mocht de chocola meenemen. Hmm, wat vervelend zeg…

Vervolgens hebben we nog een wandeling gemaakt rond Watsons Bay, met mooie uitzichten over de skyline en de stad! Tot slot is iedereen weer naar huis gegaan en zijn Kim en ik nog ergens een pannenkoek gaan eten. Alweer een geslaagd weekend dus!

En volgend weekend gaat ook weer leuk worden: zaterdag 1 juli ga ik dan ein-de-lijk een bezoekje brengen aan Hunter Valley. Dit is een wijnstreek van Sydney, en deze stond als één van de eerste plekken op mijn to-do lijstje! Dit ga doen met Ilse en een heleboel andere mensen! Kijk er echt al naar uit. En zondag start in Sydney een Aboriginal festival. (Soort van) Zondag is er een markt en ik ga daarheen met Kim en Kerry. Dus mijn weekend is al helemaal vol.

Tot slot: komende week begint de vakantie weer voor de meiden! Dit betekent 2 weken met 5 kids in plaats van 3! Ik weet nog niet precies wat mijn uren gaan worden, maar dat komt nog wel. Het enige vervelende puntje is dat mijn Hostdad die 2 weken in Amerika is voor zijn werk. Dit betekent dat mijn Hostmum en ik voor 3 mogen werken. Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Goed, jeeetje, ik vertel te veel! Om mijn blog feestelijk af te sluiten: ik ben hier al bijna 4 maanden! WHOHOOOO! Juni eindigt alweer bijna, in Juli werk ik nog een maand, In Augustus ook nog een weekje, en dan begin ik aan mijn reis aan de oostkust!!! OH YEAH! Daarna werk ik in September nog en dan is het afgelopen. Mijn #Nannylife komt dan tot een einde. Een nieuwe au-pair gaat mij overnemen, en ik ga dan nog het echte backpackersleven ervaren tot het moment dat ik weer in het vliegtuig stap naar huis. (Vraag me alsjeblieft nog niet wanneer) Aan de ene kant kijk ik ontzettend uit naar Augustus, maar aan de andere kant wil ik nog niet dat het einde in zicht komt. Na mijn vakantie gaat alles dubbel zo snel, en ik kan het nog niet aan om al te denken aan afscheid. Maar weer aan de andere kant mis ik Nederland ook ontzettend, en kijk ik uit naar het moment dat ik iedereen omver ga knuffelen haha.

Maar voor nu ben ik ontzettend trots op mezelf dat ik al 4 maanden aan de andere kant van de wereld zit en hier de tijd van mijn leven heb! Dus met die gedachte in mijn achterhoofd, zeg ik nu: DOEI!

Dikke kus van Nien!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active