Nien-Aussie.reismee.nl

Beauty and the Beast, het verdwenen broodje en mijn 1e maand!

Hallooo allemaal,

''Zo! Ik ben er. Ik ben eindelijk in Australië. En wat is het gaaf om hier te zijn! Ik was zo opgelucht toen ik geland was in Sydney.. Maandag 27 februari was het dan zover: mijn reis ging beginnen.....''

Bovenstaande schreef ik op 5 maart 2017. Ik deed verslag van mijn eerste paar dagen vanaf Amsterdam tot Sydney. Vandaag is het 27 maart 2017. Precies een maand geleden stapte ik in het vliegtuig. Geen idee wat mij toen te wachten stond, hoe de familie zou zijn en hoe ik ooit door de Australische douane moest komen. Maar ook het vervelende gevoel van afscheid nemen van mijn familie en beste vrienden. Ik denk nog vaak terug aan het moment dat ik door de poortjes ging, de trap op naar boven, naar de Amsterdamse douane. Nog één keer omkijken, nog één keer mijn vrienden zien en het moment dat ik niet meer omkeek.

Als ik vandaag aan die dag terugdenk, kan ik niet geloven dat ik hier al een maand zit. Waar is die tijd gebleven? Het leven hier voelt alweer zo normaal, alsof ik niet beter weet. Natuurlijk geniet ik onwijs van dit prachtige land, afgelopen weekend heb ik weer mooie dingen gezien. En ook voel ik mij al ingeburgerd in mijn gezin. De kinderen zijn aan mij gewend, ik heb mijn ritme gevonden en alles gaat vanzelf! Ik merk ook steeds meer dat ik ook een band opbouw met de ouders.

Afgelopen week was echt een heerlijke week. En met een super, super leuk weekend kon mijn week niet meer stuk. In mijn laatste blog schreef ik over de week die niet heel fijn was. Naja, niet fijn, het ging niet zoals ik wilde haha. Afgelopen week was compleet het tegenovergestelde: de kinderen luisterden super goed! Ze maakten niet binnen 5 minuten een rotzooi van de toy room, als ik iets zei, deden ze het meteen en alles verliep op rolletjes. Ook het eten koken ging prima, en ik ben nauwelijks uitgelopen qua tijd. Niet dat ze daarin super streng zijn, maar het is gewoon voor mezelf fijn als ik alles gedaan heb voordat de ouders thuiskomen.

Ik heb dus ontzettend veel plezier gehad afgelopen week. De drieling maakt mij elke morgen weer vrolijk. Het is bijna altijd hetzelfde liedje: het eerste moment dat Elijah mij ziet 's ochtends zegt hij: Hayyy Nienka, haayy Nienka. Helemaal prima. Op dat moment doe ik echt helemaal niks. (it's true) Vervolgens zegt Elijah: Naughy Nienka, naughty Nienke. Het is ondertussen een vast ritueel geworden. En elke morgen moet ik weer lachen. Gelukkig is het tijdens het ontbijt weer 'Nice Nienke.' Hopelijk blijft dat zo, haha.

Ondanks dat ik fijne werkdagen gehad heb, was ik donderdagavond stiekem wel blij dat het weekend was. Ik had namelijk veel zin in vrijdagavond. Er stond namelijk (alweer) een avond bios in de planning. Dit keer was het Beauty and the Beast. Wauw Wauw Wauw, die film is fantastisch. Ik voelde me echt een klein kind toen ik Belle in die prachtige gele jurk zag... En we zaten in een super chille bioscoop voor een mega goedkope prijs. Mijn hostmom kon namelijk flinke korting krijgen op de tickets. Dus daar waren we heel blij mee. Ik was trouwens met 3 Duitse meiden geweest. één daarvan was Maria, (die ik al kende) en 2 vriendinnen van haar. Super gezellige avond. Helaas moesten de meiden snel weer naar huis. Ik had aan Maria aangeboden om haar thuis te brengen met de auto. Dus wij besloten om naar een chocolate bar te gaan. Om half 12 's avonds zaten wij een mega groot dessert te eten. Een warme wafel met chocola, (heeeel veel) aardbei, banaan en een chocolade/aardbei achtige smoothie. (ja, ik heb een foto, kijk op me blog)

Daarna heb ik Maria thuis gebracht met de auto. De avond daarvoor had ik met mijn Hostdad het stuk gereden van en naar de bios, want ik vond het eng om in het donker (links) te rijden. Het ging super goed! Helaas waren we verdwaald in de parkeergarage, dus we hadden de verkeerde uitgang. Hierdoor hadden we beide geen idee waar we waren, maar uiteindelijk was ik veilig weer thuis na ons grote avontuur! En om 8 uur 's ochtends ging mijn wekker alweer om te skypen met Mur en Chloo.. :)

Zaterdag had ik afgesproken in Chatswood met 2 meiden. De een komt uit Amerika, de ander uit Engeland. Maar ze heten beide Gillian. We zijn wezen shoppen en hebben een leuke middag gehad. Daarna ben ik in m'n eentje naar Darling Harbour gegaan. WAUW dat is echt mega groot. Daarna lekker naar huis. Ik was gesloopt die dag, en ben vroeg mijn bed in gegaan.

Zondag was het een prachtige dag! Het hele weekend was het al warm, maar zondag was de top! 30 graden, blauwe lucht en een lekker windje. Hmmmm..... Ik ben met Maria en haar vriendinnen naar Manly Beach geweest voor een heerlijk dagje aan zee. Helaas waren we niet de enige met het idee, want de ferry naar Manly was MEGA druk. Het wachten was zeker de moeite waard, want het uitzicht was prachtig. Je had uitzicht op de Harbour Bridge en het Opera House, je kwam er zo langs! Schitterend.

Na een middag op het strand te hebben gelegen, zijn we rond half 6 weer naar de Ferry gelopen. Goh, er waren meer mensen met dat idee.. #hetzelfde liedje als op de heenweg.. Maar uiteindelijk kwamen we rond kwart voor 7 weer aan in Circular Quay. Ik had toen nog niet gegeten, dus ik wilde snel even een broodje halen bij Subway. Natuurlijk ben ik een enorme twijfelkont, dus het duurde even. Ik uiteindelijk betalen en wilde weglopen met m'n broodje: ja hoor, dat is pech, broodje weg! Mijn broodje was gewoon gestolen! Heel raar. Ik kreeg natuurlijk een nieuwe, maar het duurde vet lang. Hierdoor miste ik een aantal treinen (lees 3) en was ik half 9 pas thuis. Nog even skypen met het thuisfront en ik heb toen heerlijk mijn bedje opgezocht.

En vandaag is het dus weer maandag. Mijn eerste dag van de week zit er alweer op! Maar ik kijk alweer ontzettend uit naar volgend weekend, want MIJN OUDERS KOMEN NAAR AUSSIE! Super leuk, kan bijna niet wachten. Het is nog een beetje duimen op goed weer, maar dat komt vast goed!

Liefs Nienke





Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active