Nien-Aussie.reismee.nl

Eerste struggles & links rijden

Hoi iedereen,

Mijn 2e werkweek zit er op, en het was een moeilijkere week dan mijn eerste week hier! Ik voel me al wel veel meer comfortabel bij mijn nieuwe gezin. Deze week heb ik de kinderen positief & negatief leren kennen...

Maandag was een redelijk goede dag! Ik moet nog een beetje wennen aan de structuur van de dag, maar de kinderen waren lief! Wel zijn ze mij ontzettend aan het uitdagen. Als ik bijvoorbeeld zeg dat ze niet op de kast mogen klimmen, luisteren ze heel goed. Maar als ik dan even weg ben, gaan ze het toch stiekem doen. Heel vervelend haha. Maar ik blijf geduldig en leg opnieuw uit dat ze op de grond moeten spelen. En zo zijn ze mij aan het testen. Deze week ben ik een aantal keer even heel boos geworden en dan weten ze daarna heel goed wat ze niet mogen. Wel is het continu opletten. Ik kan de drieling nog niet langer dan 5 minuten met rust laten. Binnen de kortste keren is het een puinhoop in de speelkamer. Het koken maandag ging wel echt super goed! Ik was even bang dat de rijst mislukt was. Ze hebben een soort van rijst machine. Super handig. Bleek achteraf dat het ding op de verkeerde stand stond. Maar onverwachts was de rijst heel goed gelukt!

Dinsdag was vreselijk. Ik werk op dinsdag maar 4 uur, dus je zou zeggen dat dinsdag een makkelijke dag is. Dat was het toen niet. De kinderen waren ontzettend vervelend. Ze deden alles wat niet mag, maakten een vreselijke puinhoop en wilde geen dutje doen tussen de middag. Normaal ben ik heel geduldig, maar dinsdag was ik dat even niet. Heel vermoeiend. Tot overmaat van ramp wilde de kinderen niet meewerken met avondeten. Ik heb geleerd dat als de kids goed eten, de rest van de avond heel gemakkelijk is. Maar als ze moeilijk doen met eten, weet je dat het een vermoeiende en drukke avond is.. Daar moet ik nog erg aan wennen. Maar hierdoor leer ik de drieling wel goed kennen. Sommige trucjes van hen heb ik al aardig door :)

Woensdag en donderdag gingen een stuk beter! De kinderen waren soms nog wel vervelend, maar het was minder erg dan dinsdag. Wel moet de drieling nog leren om van elkaars speelgoed af te blijven. Ze hebben speelgoed zat, maar op de een of andere manier is het speelgoed wat een ander heeft, veel interessanter haha. Dit is heel irritant, want elke keer als ze iets afpakken beginnen ze te huilen en weet ik niet altijd wie het speelgoed als eerste heeft. Maar met heel veel geduld lukt het om het speelgoed netjes terug te geven. En 5 minuten later spelen ze er zelfs samen mee. Dan is het weer helemaal goed en praten ze vrolijk in hun eigen taaltje.

Deze week heb ik ook mijn eerste rijles gehad in mijn eigen auto! Whaaa ik was zo zenuwachtig haha. Ik moet serieus een briefje in mijn auto gaan hangen met een reminder dat ik links moet rijden.. Het is zo'n automatisme om rechts te rijden. Maar het ging best goed! Wel zijn de stoplichten hier anders dan in Nederland en hebben ze eigen regels. Je hebt soort van 2 stoplichten in een. Als je voor een stoplicht staat in een bepaalde rij, kan je bijvoorbeeld naar links en rechtdoor. Links gaat bijvoorbeeld als eerst op groen, maar als de auto voor jou rechtdoor wil, moet je wachten totdat het stoplicht voor rechtdoor ook groen word. Snap je?!?! Maar je raakt er snel aan gewend. Ook heb ik van het weekend 2x alleen gereden! Ik vond het doodeng, maar het ging redelijk! Als ik maar goed blijf bedenken dat ik links moet rijden. En ik heb voor het eerst in me leven getankt haha. Ik kon het knopje maar niet vinden om het klepje open te doen Uiteindelijk heb ik iemand moeten vragen of die het kon vinden. En ja hoor, binnen no time was het klepje open. De mensen hier zijn echt top. Ze helpen je met alles en zijn heel aardig. (tot nu toe dan haha)

Afgelopen weekend heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Vrijdag ben ik naar de bios geweest met een vriendin, wat super gezellig was! En zaterdagavond kwam er familie van mijn hostmum op bezoek! Het was gezellig, maar er werd ook veel Libanees en Arabisch gepraat en Engels was soms moeilijk te verstaan.. De ouders van mijn hostmum zijn oorspronkelijk Libanees. Dus het was soms lastig te communiceren. En vandaag zou ik eigenlijk naar de dierentuin gaan, maar helaas was er teveel regen voorspeld. Dus in plaats van de zoo, heb ik een lui dagje thuis gehad! Ik Die dagen heeft men ook nodig toch? ;)

Dit was mijn week wel zo ongeveer! Morgen alweer beginnen aan week 3, ben benieuwd hoe dat gaat worden!

Liefs Nien

Reacties

Reacties

Peter Verweij

Hee leuk om te lezen Nien!

Nu allemaal even flink wennen met die kinderen die je testen en het links rijden enzo. Denk dat je het over een paar weken in een handomdraai doet!

Geniet maar heerlijk daar!
Hopelijk heb je genoeg tijd voor jezelf tussen t werken door :)

Groetjes,
Peet

Au Pair Team - Travel Active

Wat leuk om je ervaring te lezen en het links rijden is in het begin heel spannend. Maar wanneer je ervoor zorgt dat je dat het stuur in het midden van de weg houdt, weet je zeker dat je aan de goede kant rijd.
Heel veel plezier!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active