Nien-Aussie.reismee.nl

De eerste week als Au-pair :)

Hallo allemaal,

Jeetje, dit was mijn eerste week alweer! De tijd hier in Aussie gaat super snel, en wat heb ik het naar mijn zin op dit moment..

Afgelopen maandag was dus mijn eerste werkdag. En oh yeah: die dag ging super goed! Ik vond het heel spannend. Gelukkig had ik van mijn hostmum een werkschema gekregen, waarop alle belangrijke dingen stonden. Aangezien ik van lijstjes en schema's houd, was dit schema perfect. Met 5 kinderen is zo'n schema ook wel nodig, haha. Mijn dag begon om 8:30 en maandag is dan ook gelijk mijn langste dag. Ik heb vaste werktijden, wat het allemaal wat makkelijker maakt. Ik zal eens vertellen hoe een normale dag hier gaat.

Om 8:30 uur komt de drieling naar beneden in hun pyjama. Ze spelen dan even en ondertussen maak ik ontbijt. Het is een soort van Brinta. In principe geef ik ze altijd Brinta, maar soms eten ze ook brood. Daarna is het tijd om de luiers te verschonen en aan te kleden. Ik had in het weekend al een beetje geoefend gelukkig ;) Als ze aangekleed zijn mogen ze lekker spelen. Ze hebben een speelkamer met onwijs veel speelgoed, en ook nog 2 lades in de woonkamer. De meisjes heten trouwens Angelina & Alexia. De jongen heet Elijah. Hij is echt de boef van de drie! Hij weet dat ook want als hij iets verkeerds doet zegt hij: naughty lijah. Te schattig haha.

Om 12:00 uur is het lunch tijd. Ze zitten altijd in 3 hoge stoelen, wat eten geven gemakkelijk maakt. Tussen de middag eet de drieling de overgebleven maaltijd van de dag ervoor. Dit maak ik dan even warm in de magnetron. Daarna luiers verschonen en naar bed. Ze slapen ongeveer 2,5-3 uur. In die tijd ruim ik al het speelgoed op, ik maak alles schoon en bereid eventueel dingen voor 's avonds voor. Op maandag en donderdag moet ik koken. De ouders zorgen voor de boodschappen en ik maak het dan klaar.

Rond 15:30 uur worden de kinderen weer wakker, en dan krijgen ze een kleine snack zoals fruit of een lekkere koek. Daarna mogen de kinderen weer gaan spelen. Voor het einde van mijn shift moet ik ervoor zorgen dat de luiers verschoond zijn en dat ze hun pyjama aanhebben. Ook moet ik de lunch klaarmaken voor de oudste 2 meisjes (Chloë en Charlotte) voor de volgende dag. In principe nemen de ouders het over als ze thuiskomen. Op maandag en donderdag geef ik de drieling ook nog hun avondeten voordat mijn dag erop zit. Daarna ben ik vrij om te doen wat ik wil.

Mijn eerste dag ging dus best goed! Het enige wat misging, was het koken. Ik had mij vergist in het snijwerk, waardoor ik ontzettend uitliep. En als je dan ondertussen ook op de kinderen moet letten, is dat vermoeiend. Gelukkig hielp mijn hostdad een handje, waardoor alles toch nog goed kwam :) Als alle kids thuis zijn, is het echt super druk. De drieling wordt moe, de meiden zijn ook vermoeid van hun schooldag en dat zorgt voor geschreeuw en gehuil. Daar moet ik nog aan wennen haha. Dan moet ik weer denken aan thuis, waar alles een stuk rustiger loopt dan hier ;)

De rest van de week ging eigenlijk wel redelijk! De kinderen beginnen aan mij te wennen en ze zijn super lief & schattig. Je moet echt om ze lachen. Wel is Elijah mij aan het uitdagen. Natuurlijk weet ik dat heel goed dat ze mij gaan uitdagen, maar soms is dat heel vermoeiend haha. Aan de andere kant is het juist weer heel goed. Zo leren zij mijn grens en weten ze hoe ik handel. Woensdag was wel heel moeilijk. Angie was namelijk ziek. 's ochtends moest ze overgeven en was ze heel warm. Samen spelen was lastig die dag en ik moest vaak ingrijpen. Vooral de morgen ging stroef. Gelukkig kan ik mijn host parents altijd bereiken, dus met wat tips kon ik de dag uiteindelijk goed doorkomen.

Vrijdag, zaterdag en zondag zijn mijn vrije dagen! Donderdagavond was ik gesloopt haha! Vrijdag had ik afgesproken met een au-pair die dichtbij mij woont. Het was heel gezellig, We hadden om 11:00 uur afgesproken en toen toen zijn we ergens wat gaan drinken. Daarna nog even wat shoppen en toen moest zij terug om te werken. De rest van de middag lekker in het zonnetje gezeten en niks doen! Wel heb ik 's avonds met de meiden een filmavond gehouden! Dit doen ze elke vrijdag, en ze vroegen of ik met hen een film wilde kijken! Super leuk.

Zaterdag was een top dag: eerst ben ik naar Parrametta gegaan (met de trein) om een soort van Australische VOG te regelen. Wat een gedoe haha! Daarna ben ik naar Sydney geweest!!!! Ik ben naar de Opera House geweest, met uitzicht op de Harbour bridge en heb heerlijk gewandeld in de Royal Botanic Gardens. Het was ook super lekker weer! Heeeeerlijk :) En wat is Sydney toch prachtig, echt fantastisch om voor de Opera House te staan. 's avonds heb ik het nachtleven van Sydney maar eens uitgeprobeerd. De oude au-pair van het gezin vierde haar verjaardag. We zijn met mijn hostmum, en een aantal nichtjes ergens wezen eten en daarna zijn we naar een club gegaan! Super leuk! Wel was het een beetje ongemakkelijk in het begin, want ik kende niet zoveel mensen.. Maar uiteindelijk toch een leuke avond gehad!

Op zondag (voor mij nu) even een dag ontspannen! Even bijkomen van zaterdag en natuurlijk mijn eerste werkweek. Ik heb het erg naar mijn zin hier, maar ik mis mijn vrienden en familie om me heen. Gelukkig komen mijn ouders binnenkort naar Australië, super gaaf!

Zo! Nu heb ik genoeg verteld haha. Morgen week nummer 2: ik heb er weer zin in :)

Liefs Nien



Reacties

Reacties

Chloë

Trots op jou??

Annabel

Hallo Nina,
Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Een drieling dat is wel pittig of niet haha.
Ik ben aupair in engeland nu en ik wil in september naar Australië gaan in sydney als aupair. Ben erg benieuwd.
Erg veel plezier daar
Gr Annabel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active